Informujemy właścicieli nieruchomości, położonych na terenie miasta Stoczek Łukowski, że począwszy od kwietnia 2025 będzie sprawdzana zgodność zgłaszanych osób w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi ze stanem faktycznym.
W związku z powyższym, właściciele nieruchomości, w przypadku których zadeklarowana dotychczas ilość osób zamieszkujących nieruchomość nie jest zgodna ze stanem faktycznym, proszeni są o złożenie stosownej deklaracji do końca marca br., nie czekając na wezwanie.
Po tym terminie tj. od 1 kwietnia br. na terenie miasta rozpocznie się kontrola złożonych deklaracji zgodnie z art. 9u ust. 1 w związku z art. 6m ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Niezłożenie poprawnej deklaracji w przypadku zmiany liczby osób, prowadzi do wydania decyzji administracyjnej, ustalającej wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi z naliczeniem zaległości i odsetek podatkowych do pięciu lat wstecz.
Rzetelne dane wykazane w deklaracjach i terminowe wpłacanie zobowiązań spowodują, że wszyscy solidarnie będziemy partycypowali w kosztach utrzymania systemu, co w konsekwencji ograniczy konieczność podnoszenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami dla mieszkańców, a nawet może spowodować jej obniżenie.